ДНЗ №11 ”Берізка”, Ворзель
Київська область, Бучанський район

Звіт директора ЗДО

З В І Т

директора Ворзельського закладу дошкільної освіти комбінованого типу №11 «Берізка»

Якуніної Раїси Петрівни

ПО ПІДСУМКАМ РОБОТИ ЗА 2021 - 2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Якуніна Раїса Петрівна, директор Ворзельського закладу дошкільної освіти комбінованого типу №11 «Берізка», освіта повна вища педагогічна, педагогічний стаж 25 років , маю звання , звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2021-2022 навчальний рік.

1. Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу.

Ворзельський заклад дошкільної освіти комбінованого типу №11 «Берізка» розпочав функціонування з 1946 року.

Заклад знаходиться у комунальній власності міста. Балансоутримувач – відділ освіти і науки Бучанської міської ради.

Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 9 годин: з 8.00  до 17.00.

Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО , Колективного договору та інших розпорядчих документів.

Головною метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

Діяльність керівника дошкільного закладу направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

2. Склад вихованців:

ЗДО має пристосоване приміщення.

За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 80 місць для дітей віком від 2-х років до 6 років.

Комплектація груп дітьми в 2021-2022 навчальному році складала – 89 дітей.

Групи комплектуються за віковими ознаками (одновікові), відповідно до санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей в закладі дошкільної освіти з урахуванням батьківських запитів , за поданням батьками відповідних документів на комплектацію.

В ЗДО функціонували 4 вікові групи:

- 1 група для дітей раннього віку;

-1 група для дітей молодшого дошкільного віку;

- 1 група для дітей середнього дошкільного віку;

- 1 група для дітей старшого дошкільного віку.

Всі 4 групи укомплектовані згідно програмових та санітарно – гігієнічних вимог. ЗДО має музичну залу, кабінет музичного керівника та психолога, вчителя – логопеда, ігрові майданчики для всіх вікових груп, спортивний майданчик.

Середньомісячне відвідування до 24.02.2022 року складає 60 – 65% .

У 2021 році ЗДО прийняв 1 групу дітей раннього віку. У 2022 році до ЗОШ підуть 25 випускників ЗДО.

Станом на 1 червня 2022 року подано 39 заяв на влаштування дітей до ЗДО “Берізка” на 2022- 2023 навчальний рік.

3. Кадрове забезпечення

В закладі дошкільної освіти проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами.

Трудовий колектив налічує 28 працівників.

Із них : 11 – педагогічні працівники;

17 – технічний персонал .

Педагогічний процес у ЗДО «Берізка» забезпечують 11 кваліфікованих спеціалістів: директор та вихователь-методист, вчитель-логопед, практичний психолог,  два музичні керівники, інструктор з фізичного виховання та 6 вихователів. 73 % мають вищу педагогічну освіту, 27% - середню спеціальну освіту.

З них :

· вищу кваліфікаційну категорію – 3 педагоги

· першу кваліфікаційну категорію – 1 педагог

· кваліфікаційну категорію «спеціаліст» – 7педагогів

За період 2021 - 2022 навчального року атестовано 4 педагоги:

Єрмаковій Ю.М. встановлено кваліфікаційну категорію " спеціаліст I категорії";

Торшенко О.В., Якуніна Р.П. підтвердила кваліфікаційну категорію " спеціаліст вищої категорії";

Сорокіна Н.Ю.. підтвердила категорію " спеціаліст".

1 педагог пройшов  курси підвищення кваліфікації ( Бондар П.А.)

Вакансій педагогічних працівників на початок 2021 – 2022 навчального року було 0. На кінець року 0 .

В закладі працює 17 технічних працівників :  завідувач з господарства, 4 працівників харчоблоку і, кастелянка, 4 помічників вихователя, 3 сторожі, 1 двірник, робітник по обслуговуванню, прибиральниця , оператор газових котелень.

Працівники ЗДО отримують матеріальні заохочення ( премії) при наявності економії фонду заробітної плати .  Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи.

4. Організація навчально-виховної роботи

 Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо - виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний заклад, Статуту ДНЗ, Базового компоненту дошкільної освіти, санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в ЗДО «Берізка» у 2020-2021 навчальному році визначався освітньою програмою «Дитина» (нова редакція). Поряд з тим ЗДО використовує інноваційні технології: розвивальні ігри , технологію Н.Гавриш, дослідницько – пошукову діяльність.

Протягом навчального року всі працівники ЗДО постійно підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у роботі методичних об'єднань міста, педагогічних майстерень, педагогічних лабораторій. Форми роботи зв'язку з карантинними обмеженнями та воєнним станом переважно відбувались в режимі онлайн ( платформа ZOOM).

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечили такі форми методичної роботи:

Педагогічні ради:

1. Про завдання діяльності колективу та пріоритетні напрямки створення іміджу сучасного дошкільного закладу (серпень 2021)

2. Сучасні підходи до розвитку творчих здібностей дошкільників (листопад, 2021)

3. Патріотичне виховання дошкільнят (у формі круглого столу, проблемна) ( травень, 2022)

4. Підсумки навчально-виховної роботи (травень, 2022)

Вихователем-методистом були надані рекомендації "Як стимулювати творчу активність дошкільників та розроблено пам'ятку "Як сприяти розвитку здібностей дітейНадані консультації:

- «Як побачити красу, або Ознайомлюємо дітей зі світом мистецтва» ;

- «Арт - терапія дошкільників - емоції творчості»;

- «Крок до творчості, або Розвиваємо здібності дитини».

 В листопаді місяці відбувся конкурс «Чарівні фарби, талановиті пальчики» . Конкурс був організований для сприяння розвитку творчих здібностей дітей дошкільного вікуз а допомогою нетрадиційних методів, засобів навчання, їх активності, ініціативності, покращенню ефективності роботи, організації сучасного, інноваційного, креативного середовища груп.

Проведені відкриті покази: педагоги ЗДО майстерно підготували і показали інтегровані заняття з використанням нетрадиційних технік зображувальної діяльності "Чарівні перевтілення" . На високому методичному рівні проведені заняття у таких вихователів: Бондар П.А., Торшенко О.В,, Сорокіної Н.Ю.

  У зв'язку з введенням воєнного стану та призупиненням функціонування ЗДО третю педагогічну раду проведено в травні 2022 року "Патріотичне  виховання дошкільнят". До педагогічної ради підготовлено директором міні - лекцію "Актуальність проблеми. Любов до Батьківщини в житті сучасної дитини", надано консультації вихователем - методистом "Патріотичне виховання дітей дошкільного віку та шляхи його здійснення", вихователі груп презентували міні - посібники "Патріотичний синквейн", які допомагають успішно активізувати словниковий запас, розвивати розумову діяльність, навчити дітей в ігровій формі за допомогою наочного матеріалу складати невеличкі віршики з 5 рядків.

  До третьої педагогічної ради, яка відбулася 31.03.2021 «Навчання дітей дошкільного віку складати розповіді за картиною» було підготовлено директором лекцію «Монологічна компетенція дітей дошкільного віку: форми та методи навчання (лінгводидактичний аспект)» , надано консультацію вихователем-методистом «Керівництво розповіддю за картиною» , вчитель-логопед на мовленнєвій гостині поділився з педагогами розвитком компонентів професійного мовлення вихователя, вихователі груп презентували навчально-дидактичні посібники , які допомагають успішно навчатися дітям в ігровій формі складати розповіді за картинами.

  Четверта педагогічна рада була проведена 19.05.2021 та присвячена підведенню підсумків освітньої роботи за рік. Педагогічний колектив прозвітував про пророблену роботу та затвердив план на літній оздоровчий період.

  Відповідно до річного плану в ЗДО були проведені у всіх вікових групах музичні свята та розваги. В цьому навчальному році вони проводилися без участі батьків в зв’язку з карантинними обмеженнями. У закладі проводилися виставки дитячих робіт, фотовиставки відповідно до річного плану роботи , в яких приймали участь всі групи ЗДО. Приємно бачити тісну взаємодію родин вихованців та ЗДО.

   Протягом року, з метою підвищення професійної майстерності педагоги займалися самоосвітою за індивідуальними планами. Вивчення науково-методичної літератури надало змогу педагогам підвищити свої теоретичні знання, розвивати індивідуальні особливості кожної дитини, здійснювати диференційований підхід.

   Впродовж 2021-2022 навчального року в нашому закладі продовжили функціонувати інклюзивна група: молодша  група «Сонечко». Для кожного з вихованців розроблено свою індивідуальну програму розвитку, на підставі заключень та рекомендацій ІРЦ, а також індивідуальний навчальний план. Кожні три місяці відбувається корекція навчального плану, відповідно до динаміки розвитку вихованців з ООП. Протягом всього періоду функціонування інклюзивних груп на базі груп №2, було придбано матеріали та посібники для організації ефективного інклюзивного середовища. Окремої ресурсної кімнати немає. Разом з тим було облаштовано ресурсний простір, який забезпечений усім необхідним. Є в групах місце для усамітнення, розвивальні ігри, навчальні матеріали тощо. Командою педагогічного супроводу інклюзивної освіти розроблено відповідну правову та методичну документацію, створено належні умови для розвитку та перебування дітей з особливими потребами в дошкільному закладі. Напрацьовано відповідне дидактичне наповнення для корекційно-розвивальної роботи з такими дітьми. Проведено відповідну роботу з педагогами інклюзивної групи : тренінги, семінари-практикуми. Поповнено розвивально-корекційне середовище дидактичними матеріалами, іграми, посібниками. Робота з батьками проводилася в дистанційному форматі: консультації, поради, рекомендації, звіти. Усі вихованці з ООП залучаються до всіх форм роботи в закладі, приймають активну участь у розвагах та святах. Активно проводиться індивідуальна робота з кожним із вихованців орієнтовно до їх потреб, а саме: соціалізація, розвиток комунікативних навичок, розвиток звуковимови та зв’язного мовлення, розвиток дрібної та загальної моторики, удосконалення навичок самообслуговування тощо. У всіх вихованців наявна позитивна динаміка розвитку. Діти навчилися взаємодіяти з соціумом та один з одним, адаптувалися до умов дитячого садочка.

  Впродовж періоду з 01.04.2022 по 16.05.2022року ЗДО, в зв’язку з впровадженням воєнного стану, перейшов на дистанційне надання освітніх послуг вихованцям. Був розроблений план проведення дистанційної роботи закладу в даний період, перспективні та календарні плани роботи з дітьми згідно вікових груп. Проводилася дистанційна методична та психологічна робота з педагогами згідно складених планів. Методичні матеріали, нормативно-правова документація, відео проведення занять висвітлювалися на сайті та фейсбуці закладу. Освітньо-виховна робота велася і через вайбер, програму ZOOM. Педагоги створювали відео звіти у вигляді фото колажів, колажів робіт дошкільників.

  Таким чином, річний план за 2021 – 2022 навчальний рік колективом ЗДО в основному виконаний, поставлені цілі досягнуті. В організації освітнього процесу на 2022 – 2023 навчальний рік плануємо працювати над такимизавданнями: -сприяти удосконаленню патріотичних почуттів, формувати розмовне мовлення дітей шляхом використання сучасних технологій, розвитку зв'язного мовлення, прозових та поетичних творів сучасних авторів, кращих зразків малих фольклорних жанрів;

- продовжувати роботу над формуванням сталого стилю життя у дітей дошкільного віку;

- формувати фізично розвинену особистість дитини, виховувати свідоме ставлення до здорового способу життя шляхом використання інноваційних технологій у фізкультурно-оздоровчій роботі ЗДО.

5. Система роботи щодо соціального захисту дитини.

  У нашому закладі виховуються 3 дітей з багатодітних родин, 2 дітей ВПО, 2 дитини , батьки яких є учасниками АТО, 2 дітей з ООП, одна дитина з інвалідністю.

Адміністрацією ЗДО розроблені певні заходи, а саме:

- надається методична і консультативна допомога сім'ям, забезпечується процес включення батьків у роботу з виховання, навчання та адаптації дитини;

- створено соціальний паспорт родин пільгових категорій.

6.Організація харчування

  Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 « Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» зі змінами від 28.07. 2021 № 786; Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах ( наказ МОН та МОЗ № 298/227 від 17.04.2006. За період 2021-2022 років за результатами перевірок Бориспільського міжрайонного управління ГУ Держпродспоживслужби в Київській області порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, невідповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.

  Оснащення матеріально-технічної бази з організації харчування забезпечує оптимальні умови для прийому, зберігання, обробки і приготування продуктів харчування.

   В закладі складені примірні чотирьохтижневі меню на всі чотири сезони, які затверджені та узгоджені з начальником Бучанського міжрайонного управління ГУ Держпродспоживслужби в Київській області. Меню вивішується щодня увечері, щоб батьки могли напередодні ознайомитися з ним.

У закладі харчуються діти пільгових категорій:

безкоштовно:

діти із сімей ВПО – 2 ,

діти з ООП - 2;

50% від вартості харчування:

діти з багатодітних сімей –3.

  Питання організації харчування підлягають адміністративному та медичному контролю, результати обговорюються на виробничих нарадах, педагогічних радах.

7. Медичне обслуговування дітей

  В дошкільному закладі створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи. Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти. З метою пропагування здорового способу життя в дошкільному закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно-просвітницька робота. На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов утримання дітей.

8. Управлінська діяльність директора ЗДО

  Директор ЗДО підпорядковується безпосередньо начальнику управління освіти і науки. У своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, наказами управління освіти і науки, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором. Безпосереднє керівництво здійснює управління освіти і науки Бориспільської міської ради. Управлінські рішення та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань:

1. Організація діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до статуту дошкільного навчального закладу.

2. Комплектування груп на 1вересня 2021 – 2022 навчального року дітьми та кадрами.

4. Забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

5. Організація харчування та медичного обслуговування дітей.

6.Вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

7. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників

8. Створення сприятливого емоційно – психологічного клімату у колективі ЗДО.

9. Організація дистанційної роботи педагогічних працівників.

10. Організація різних форм співпраці з батьками.

11. Організація роботи інклюзивної групи.

12. Організація роботи чергових груп в умовах військового стану.

Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт, сторінка у фейсбук.

9. РОБОТА ПО ЗМІЦНЕННЮ МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗДО

  У 2021-2022 навчальному році всі кошти направлені на створення належних умов перебування дітей у ЗДО, дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, забезпечення оснащення освітньо-виховного процесу.

Бюджетні надходження у 2021 році .

з яких:

Оплата праці

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар:

- канцтовари .

- миючі засоби

- посуд

- Фарба та матеріали для ремонту

- Серветки, туалетний папір

- Дезінфікуючі засоби

З бюджету розвитку витрачено кошти на заміну труб, батарей.

10. Організація роботи з сім’ями вихованців

  Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив використовував для цього різні активні форми співпраці :

- батьківські збори;

- індивідуальні консультації різних спеціалістів;

- виставки робіт дітей , батьків та вихователів,

- участь батьків у підготовці та проведенні свят ,

- круглі столи;

Онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах під час карантинних обмежень та військового стану.

11. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників

  В закладі організовано триразове харчування дітей.

   Педагогічним колективом проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей. У річному плані роботи в розділі « Охорона життя і здоров’я дошкільників» розроблені заходи щодо попередження дитячого травматизму.

   Інформація висвітлена на сайті закладу. Вихователі в вайбері  для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини: розвивальні мультфільми, відео-заняття, консультації он-лайн , пам’ятки тощо.

  Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.

  Працівники, які знаходяться в декретній відпустці, отримують із Фонду соціального страхування одноразову допомогу при народженні дитини і оплачувану відпустку для догляду за дитиною до 3-х років.

  Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності.

  Всі працівники мають щорічну відпустку з виплатою оздоровчих .

12. Соціальна активність дошкільного закладу

  Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєву позицію та привчають дітей дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.

  Ми вдячні всім батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах, на території ЗДО , придбанні іграшок, дидактичних матеріалів, створюють затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дітям .

  Колектив працює і буде працювати надалі згідно свого кредо

« Роби велике, поки воно ще мале, тому що, все велике починається з малого» ( Сенека) .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13.08.2024

   Звіт

директора Ворзельського закладу дошкільної освіти № 11 "Берізка"

за 2023-2024 н.р.

Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.

Василь Олександрович Сухомлинський

 

   Дитячий садок - це перша і дуже важлива сходинка в освіті дошкільнят.

   Змінюються умови життя і вимоги школи до умінь майбутніх першокласників. Дуже багато зараз говориться про якість освіти, а досягти її можна, на наш погляд, тільки пред'являючи єдині вимоги як з боку батьків і вихователів, так і дитини до самої себе. І такі заходи як публічні слухання, спільні свята і дозвілля допомагають нам стати єдиною командою в нашій нелегкій справі. Даний звіт - засіб забезпечення інформаційної відкритості та прозорості роботи нашого закладу.

Головні завдання звіту

   Головними завданнями мого звіту, як засобу  інформування громадськості є:

  • підвищення відкритості дошкільного закладу;
  • задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це і батьки, і педагоги, і засоби масової інформації, та органи влади;
  • проведення громадської експертизи управлінських рішень, стратегій і програм розвитку установи;
  • залучення ресурсу «довіри і підтримки» до закладу освіти.

   Керуючись  основними  положеннями  Закону  України „ Про  освіту”, «Про  дошкільну  освіту”,  Концепції  дошкільного  виховання  в  Україні, Національної  доктрини  освіти  та  виконуючи  план  роботи  на 2023–2024 навчальний  рік, колектив  дошкільного  закладу  на  протязі  року  працював  творчо  і  відповідально.

Забезпечення збереження та розвитку мережі груп та формування дитячого контингенту

    Заклад дошкільної освіти №11  «Берізка» (вул. Ю.Кондратюка 19) розміщено в пристосованому приміщенні.  Заклад працює за 9 годинним режимом  ( чергова група 12 год), 5днів (субота, неділя, святкові - вихідні).

Проектна потужність – 4групи;

фактично функціонує  - 4групи.

Планова кількість місць - 80

Фактичний склад за списком – 66 дітей.    Комплектування дошкільного закладу освіти проводиться у відповідності із нормативно-правовими документами Міністерства освіти та науки України.

- 1 група раннього віку (3-й рік життя) – 13 дітей;

- 1 молодшого віку (4-й рік життя) – 19 дітей;

- 1середнього віку (5-й рік життя) –   15 дітей;

- 1 старшого віку (6-й рік життя) – 19 дітей.

Завдання МОН України досягти оптимальної наповнюваності груп: на 100 місць – 100 дітей. У нашому закладі на 80 місць – 66 дітей. 

Забезпечення кадрами та створення умов для професійного росту

   Заклад  дошкільної освіти №11  укомплектовано педагогічними та медичними кадрами, обслуговуючим персоналом на 100%..

Керівний склад сформовано у наступному складі:

- Директор Якуніна Р.П., вища освіта  27 років педагогічного стажу, на посаді директора – 18років;

- вихователь-методист Торшенко О.В.. вища освіта, 30 років пед. стажу, на посаді вихователя-методиста – 7 років;

   Навчально-виховний процес в дошкільному закладі забезпечували 11 педагогів, з них   9 (82%) - мають вищу освіту, 1 (9,%) – базову освіту, 1(9,%) педагог без пед.освіти.

   Аналіз складу педагогічних працівників за   кваліфікаційними категоріями наступний:

- «спеціаліст вищої категорії» – 4 педагога (36%);

- «спеціаліст 1 категорії» - 2 педагоги (18%);

- «спеціаліст» – 4 педагога (48%);

За критерієм педагогічний стаж:

 до 5 років – 3 пед. (27%);                       

від 5 до 10 років – 0 пед. (0%);                              

від 10 до 15 років – 1 пед. (9%);          

від 15 до 20 років – 0 пед.(0%);

від 25 до 30років – 3 пед. (11%);

більше 30 років – 4 пед. (36%).               Близько 73% - стаж понад 5років

Забезпечення виконання річних завдань та плану роботи на 2023-2024н.р.

   В 2023/2024 навчальному році зусилля колективу були  спрямовані на  вирішення  наступних завдань:

  1. Забезпечити якісне виконання змісту дошкільної освіти шляхом впровадження нової редакції Базового компонента дошкільної освіти Державного стандарту освіти України, зокрема через програму «Дитина»
  2. Забезпечити науково-методичну підготовку педагогічного колективу  шляхом розвитку професійної компетентності педагогів у напрямку інноваційних технологій.
  3. Забезпечити та оптимізувати організацію навчання дітей з особливими потребами та застосування особистісно-орієнтованих методів навчання.

Забезпечення якості виконання Базового компонента дошкільної освіти

   Управлінські заходи у 2023-2024 н.р. були спрямовані на створення оптимальних комфортних умов для перебування дітей раннього та дошкільного віку і здійснення комплексного безперервного навчання та виховання кожного дошкільника.

       Планування роботи ЗДО №11  здійснювалося відповідно до Інструктивно – методичного листа МОН України «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» від 3 липня 2009року. Саме річним планом регламентувалася організація методичної роботи  закладу дошкільної освіти, заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес, згідно з концептуальними засадами Базового компонента дошкільної освіти в Україні. Для забезпечення системного підходу до реалізації завдань дошкільної освіти в ЗДО функціонує методичний кабінет, який є науково – методичним осередком для педагогів та батьків. Протягом 2023-2024 н.р. кабінет поповнився наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально – методичною, літературою, іграшками, атрибутами, аудіо записами, мультимдійними презентаціями. Під керівництвом вихователя – методиста Торшенко О.В.. педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітньо-виховного процесу з навчального на розвивальний. Сучасна освіта вимагає докорінного переосмислення освіти, освоєння прогресивних технологій духовного розвитку особистості, створення умов для розкриття творчого потенціалу дитини. Мова йде про принципово нові психологічно – педагогічні ідеї, концепції, технології, в центрі яких – особистість дитини з її потребами і інтересами. Цьому сприяє впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процесс.

   Форми підвищення кваліфікації педагогів. Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахового майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, використання кращого досвіду вихователів ЗДО, міста, інших областей, проходження курсів підвищення кваліфікації.                                                                          

     Підвищенню якості освітнього процесу сприяє освоєння педагогами та впровадження в освітній процес інформаційно-комунікативних технологій . До цієї роботи залучені і батьки груп.

 Для висвітлення  перебігу подій у групах та ЗДО працює сайт ЗДО , є сторінка на фейсбуці,вайбер групи.

    Завдяки розвитку ІКТ ми маємо  оперативний зворотній зв'язок з громадськістю.

   На протязі навчального року організовувалась допомога молодим спеціалістам з питань навчально-виховної роботи з дітьми, в зв’язку з чим покращилась якість організації життєдіяльності дітей, удосконалювались теоретичні знання та практичні вміння педагогів.   Наставники-вихователі  Торшенко О.В., Бондар П.А.,щедро ділились досвідом роботи з молодими педагогами .

   Участь у міських конкурсах. Результатами своєї роботи педагоги закладу ділились з колегами міста: « Спортивні розваги»,  «Тиждень безпеки», «Город на вікні», «Кращий квітник»

   Реалізація завдань Базового компонента здійснювалась за інваріантною (обов’язковою) та варіативною складовою навчального плану.

 Якість засвоєння програми «Дитина », рівень досягнення державних стандартів дошкільної освіти свідчать позитивні результати підсумкової діагностики:

Метою роботи колективу  дошкільного закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати  метиправильно будувати своє життя.  

   Велику увагу приділяли підготовці дітей до школи.  З цього питання слід відмітити особистий вклад вихователя Торшенко О.В., яка доклала максимум  зусиль щодо  формуванням у дітей шкільної готовності.

Організація роботи щодо зміцнення здоров’я дітей та їх медичного супроводу

   Безумовно, щаслива  дитина – це  здорова  дитина. Серйозну увагу педагогічний та медичний персонал приділяв питанням охорони та зміцнення здоров’я дітей, їх фізичному розвитку. Результати тестування фізичного розвитку дітей виявив сформованість  життєво важливих видів основних рухових дій (ходи, стрибків, метання, лазіння). Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Використовувалися загартування, як профілактика застудних захворювань. Формувалася у дітей система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури,  про гігієну особисту та чистоту навколишньої середи.  Залучалися батьки  до активної участі в оздоровчий роботі та у формуванні валеологічної компетентності їх дітей.

   Колектив створював умови для емоційного благополуччя  дитини, будував  навчальну діяльність в динамічному режимі, використовуючи різні спеціальні оздоровчі заходи. Вихователі під керівництвом старшої медичної сестри впроваджували методи первинної профілактики застудних захворювань, поглиблювали свої знання з фізичного виховання дітей та організації гігієнічного виховання.

     Медичними працівниками та адміністрацією здійснюється постійний  контроль  за  дотриманням  режиму  в  групах, їх санітарним  станом.  Щоденний огляд  працівників  харчоблока  на  наявність захворювань. Тому  вірогідність  зараження  дитини  у  ЗДО  зведена  до  мінімуму.

       Причинами пропусків є: неплатіжоспроможність батьків, перебування у відпустці по догляду за дитиною, яка вже відвідує ЗДО, навчання батьків, безробіття, перебування за кордоном. Педагогічному колективу слід працювати над підвищенням відсотка відвідуваності дітей.

   Випадків травматизму не зареєстровано.

Організація раціонального харчування

   Одним з пріоритетних напрямків діяльності керівника ЗДО є забезпечення є зміцнення здоров’я дітей та попередження випадків шлунково-кишкових захворювань, організація  раціонального  харчування дітей. Харчування вихованців здійснюється відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, 305 Постановою КМУ від 24.03.2021р.  Медсестрою з харчування складається меню-розкладка з урахуванням єдиного сезонного меню та технологічних карток, погоджених міською держпродспоживслужбою.

    Продукти харчування, що постачаються в дитсадок,  мають сертифікати якості та відповідності. Ціна продуктового набору на день складає в  групі раннього, молодшого віку  -  79 грн 67коп (батьки сплачують 71 грн 70 коп , 10 % - місцевий бюджет) ,в садовій групі – 97 грн.67 коп (батьки сплачують 87 грн 90 коп , 10 % - місцевий бюджет ). В літній період діти забезпечені свіжими овочами та соками: це має позитивний результат в процесі оздоровлення дошкільників.

      Незаконне надмірне використання коштів за харчування дітей відсутнє.   На постійному  особистому контролі тримаємо оплату за харчування.  Вихователями усіх вікових груп та через сайт ЗДО ведеться планомірна роботу щодо формування навичок культури харчування дошкільнят, консультативна робота щодо харчування дітей вдома, розміщується щоденне меню.

    Контроль за організацією харчуванням здійснювався щодня на протязі року. Активно працювала рада з харчування:  Лазебна М.Л. - старша медсестра; Торшенко О.В..– голова комісії ради ЗДО;  Білецька Л.М.- практичний психолог. Ведеться  бракераж сировини і  продуктів, бракераж  готової  продукції. Відслідковується суворе додержання  строків    реалізації  швидкопсовуючих  продуктів. На  контролі  питання   дотримання  технологічного  процесу  приготування  їжі, органолептичних та смакових якостей готових  страв. Результати  систематичного контролю якості страв з боку дерпродспоживслужби та сектору харчування УО свідчать про задовільну роботу працівників харчоблоку.

   Натуральні норми  харчування по основним продуктам (м'ясо, риба, масло, цукор, яйця) виконуються на 85%.

Забезпечення соціального захисту та підтримки вихованців ЗДО.

   Одним із напрямків роботи адміністрації ЗДО є забезпечення прав усіх дітей на  сім’ю, турботу та виховання. 

Соціальний паспорт:

Пільгові категорії   37 % (25 дітей) від загальної кількості дітей, з них:

діти з багатодітних сімей  (3 дітей);

діти ВПО (з дітей)

діти УБД (5 дітей)

діти, що мають статус 14

Сімейний склад:

Повних сімей в ЗДО – 64 (90%)      

Неповних сімей в ЗДО – 16 (10%,)

   На початок року було складено та надано до відділу освіти списки дітей пільгових категорій. На підставі поданих підтверджуючих документів бвидано наказ про забезпечення цих дітей пільгами в оплаті за харчування: діти з     багатодітних сімей та отримували харчування – з 50% знижкою, діти  діти УБД, статус, постраждалих від воєнних дій , малозабезпечені користуються 100% пільгою.

   З метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі обліку дітей дошкільного віку, для прогнозування мережі дошкільного навчального закладу, відповідно до освітніх запитів населення та створення умов для здобуття дітьми дошкільної освіти за дошкільним навчальним закладом була визначена та закріплена територія обслуговування.

   На закріпленій за дошкільним закладом території обслуговування, згідно з проведеним   обліком, діти, охоплені дошкільною освітою – 100 % .

Забезпечення оптимальних умов праці та соціального захисту  працівників ЗДО

   Між адміністрацією і трудовим колективом закладу укладений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу . Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин.

   Щодо соціально – трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників.

   Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.

   Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв’язок. Директором узгоджуютьсяз головою ПК усі накази щодо преміювання, нагородження, стягнення, встановлення надбавок. Члени профспілкового комітету є членами атестаційної та тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці.

   Адміністрація та профспілка разом виступають за належний контроль  дотримання ПВТР, якістю навчально – виховної, оздоровчої та культурно – масової роботи.

   Мікроклімат в колективі можна визнати добрим. Створені належні  умови для здійснення навчально – виховної роботи,  відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає  за свій об’єм роботи, з відповідальністю відносяться до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків. Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників. роботу з колективом, з використанням усіх психолого – педагогічних методів кадрової роботи. А тому провідним у роботі дошкільного закладу є забезпечення фахового удосконалення щодо формування освіти, реалізації принципів її гуманізації, демократизації, переорганізації процесу навчання та головне - розвитку особистості дитини.

Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація їх відпочинку та   

                                                             оздоровлення:

   У дошкільному навчальному закладі ведеться робота по моральному та матеріальному стимулюванню педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу.

    При отриманні щорічної основної відпустки педпрацівники отримують, крім відпускних і оздоровчі в розмірі місячного посадового окладу. Працівникам, які перебувають на лікарняних, виплачують кошти за рахунок фонду та підприємств.

   Всі педагогічні працівники отримують доплати за вислугу років та категорію. 10% за престижність професії. Працівники харчоблоку , помічники вихователя , прибиральники  отримують доплату за шкідливі умови праці відповідно до атестації робочих місць.

Забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян»

   На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення»,   в дошкільному навчальному закладі здійснюється робота зі зверненнями: ведуться  журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, доступно розміщені номера телефонів гарячих ліній.

   За   2023-2024навчальний рік кількість усних звернень склала 50, із них: 40  що до оформлення дітей у дошкільний заклад, 10 що до працевлаштування, 4 - з питань оплати за харчування дітей,  5 – з питань виховання та догляду за дітьми. Порушені питання розглянуті, надані відповіді. Письмових звернень не зареєстровано.

Забезпечення виконання Програми розвитку ЗДО.

   Програма розвитку дошкільного навчального закладу є стратегічним документом, який окреслює напрямки розвитку ЗДО .   Аналіз виконання Програми здійснюється адміністрацією щорічно, вносяться корективи та вживаються заходи, щодо її реалізації.

Забезпечення збереження, розвитку та модернізації матеріальної бази

   Найбільш складним та відповідальним напрямком у роботі завідувача є  збереження, зміцнення та розвиток  матеріальної бази ЗДО. Для забезпечення потреб дітей гнучко, варіативно використовувати розвивальний простір, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові зони, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, мовно-театральні, національні, чергових тощо. Разом з тим тематичні куточки оформлені та наповнені матеріалами, посібниками та іграшками не в достатньому обсязі, що не дозволяє повністю задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити навчально-виховний процес диференційованим. Також не повністю реалізовуються принципи особистісно-орієнтованої побудови розвивального середовище, визначені в Концепції дошкільного виховання. Саме тому, педагогічний колектив продовжує працювати над створенням розвивального предметно-ігрового середовища.

   Впродовж 2023-2024 навчальний рік поліпшення  матеріально-технічної бази відбувалось за рахунок коштів місцевого бюджету.

За кошти  відділу освіти  Бучанської міської ради:

  • - фарба                                                   
  • - миючі , пральні засоби, деззасоби  
  • канцелярські товари
  • господарчі товари   
  • аптечні препарати        

   За кошти Благодійного італійського фонду, меценатів:   

  • встановлено та обладнано укриття   
  • - виділено матеріали для ремонту павільйону

 

   Батьківська спільнота є головним спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та  специфічного розвивального середовища для своїх малят.

   Ворзельському закладу дошкільної освіти №11 вже більше 75 років. Це вимагає постійних реконструкцій та оновлень у  сучасному стилі. Це питання постійно в роботі  та залишається одним із основних на новий 2024/2025 навчальний рік.   Залишається проблемою  подальша реконструкція, добудова до існуючого приміщення, обладнання ігрових майданчиків,побудова тіньових навісів.

   Шановні батьки! Впродовж навчального року  ми отримали багато добрих  відгуків, побажань на нашу адресу, і побачили, що ви - люди не байдужі, яких цікавить кожна прожита  дитиною хвилина в  закладі. 

 

 

Логін: *

Пароль: *