ДНЗ №11 ”Берізка”, Ворзель
Київська область, Бучанський район

Торшенко Оксана Володимирівна

Методист

Торшенко Оксана Володимирівна

Працює в данному  дитсадку з 1 вересня 2015 року. Загальний стаж роботи 29 років,педагогічний стаж складає 28 років. 

ПОРАДИ БАТЬКАМ ТА ВИХОВАТЕЛЯМ:

 Навчіть дітей безпеки

Безпечна поведінка – це в першу чергу, вміння оцінити обстановку. Не забувайте нагадати дітям про елементарні заходи безпеки, щоб уберегтися від злочину і самим не вчинити протиправного. Отож розкажіть їм не тільки про те, як правильно переходити вулицю, а й як поводитися, коли до них чіплятимуться неповнолітні вимагачі, грабіжники чи хулігани.→

Поради для батьків на кожен день

Діти вчаться з того, що бачать у своєму оточенні. Якщо дитина оточена критицизмом –  вона вчиться звинувачувати. Якщо дитина бачить ворожість – вона вчиться битись. Якщо з  дитини глузують – вона буде нерішучою.→

Спілкування протягом дня

Вранці піднімайте дитину спокійно, з посмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.

Не підганяйте, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж  ви цю причину не вирішили – гріха дитини у цьому немає.

Правила покарання

Покарання не повинне шкодити здоров’ю – ані фізичному, ані психічному. Більше того, покарання має бути корисним.

Якщо є сумніви щодо покарання, не карайте. Навіть якщо ви зрозуміли, що занадто м’які, довірливі і нерішучі. Ніякої «профілактики», ніяких покарань «про всяк випадок»!

Сім основних правил  батьківської поведінки в організації навчання

Сприяйте дитячій автономності (самостійності). Чим більше ви вимагаєте  її (самостійності) в усіх сферах повсякденного життя, тим більше зможе ваша дитина працювати з почуттям відповідальності в шкільній сфері. Автономне (самостійне) навчання є тією метою, в напрямку якої ви маєте працювати, тому що самостійність є найважливішим елементом ефективного і тривалого процесу навчання. Хваліть свою дитину за самостійні дії, наприклад, за  самостійне розпізнавання помилок.→

Інструкція з надання першої неспеціалізованої допомоги дітям, які перебувають в після травматичному стані  (Для батьків, педагогів, соціальних працівників, психологів загальної практики).

В будь який час, жодна людина не може уникнути травматичних подій (подій в своєму сприйнятті, як загрозливих для життя та здоров’я). Діти – особливо вразлива вікова категорія до стресових подій. І реакція на ці події має свою специфічність, свої емоційні, тілесні та поведінкові прояви.→

Рекомендації дорослим як допомогти дітям зрозуміти свої почуття

  • дайте дитині      додаткову підтримку, підбадьорте її та будьте чуйні, терпимі, коли вона перебуває у стресовому стані, адже діти показують свої страждання та хвилювання за допомогою різної поведінки – надчутливою, замкненої, пустотливою;
  • будьте чуйні до почуттів, які виражає дитина словесно та іншим шляхом.

                                                                                                                                                                                                                          

05.02.2024                               

                                                                                                                                  «ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                                                                                            Директор

                                                                                                                    Ворзельського ЗДО №11 «Берізка» 

            

                                                                                                                               _________ Якуніна Р.П.

                                                                        

                                                                                                                                                          5 лютого  2024 рік                         

Розклад занять для дітей групи раннього віку       

                    ПОНЕДІЛОК                        

1. Ознайомлення з соціумом                               9:00 – 9:10

2.  Здоровя та фізичний розвиток                    9:20 – 9:30                                                                                      

                           ВІВТОРОК

  1. Сенсорний розвиток                                           9:00 – 9:10
  2. Музична діяльність                                             9:20 – 9:30
  3. Образотворча діяльність(малювання).           9:35 – 9:45

                                    СЕРЕДА

        1. Розвиток мовлення                                           9:00 – 9:10

         2.  Здоровя та фізичний розвиток                    9:20 – 9:30

         3. Ознайомлення з природним довкіллям       9:40 – 9:50

                               ЧЕТВЕР                                  

         1. Сенсорний розвиток                                        9:00 – 9:10

          2. Музична діяльність                                         9:20 -9:30

                                            ПЯТНИЦЯ

    1. Розвиток мовлення                                               9:00 – 9:10

    2.  Образотворча діяльність (ліплення/аплікація) 9:20 – 9:30           

                Розклад занять для дітей молодшої групи

                                          ПОНЕДІЛОК

     1. Здоровя та фізичний розвиток                                          9:00 – 9:15

     2. Інтегроване заняття. Розвиток мовлення +

         Ознайомлення з соціумом                                                   9:20 – 9:40

                                         ВІВТОРОК

     1.  Музична діяльність                                                             9:00 – 9:15                                     

     2. Логіко-математичний розвиток                                         9:20 – 9:35

     3. Образотворча діяльність(малювання)                             9:40 – 9:55

                                        СЕРЕДА

      1. Здоровя та фізичний розвиток                                         9:00 – 9:15

      2. Інтегроване заняття. Розвиток мовлення +                                                                        

          Ознайомлення з соціумом                                                   9:20 – 9:40

                                               ЧЕТВЕР

      1. Музична діяльність                                                           9:00 – 9:15                                     

       2. Ознайомлення з природним довкіллям                       9:25 – 9:40

                                             ПЯТНИЦЯ

  1. Образотворча діяльність(ліплення/аплікація)            9:00 – 9:15     

        2. Здоров’я та фізичний розвиток (вулиця)                    9:20 – 9:35     

              

                          Розклад занять для дітей середньої групи

                                                             ПОНЕДІЛОК

  1. Інтегроване заняття. Розвиток мовлення +                                                               

Образотворча діяльність (ліплення)                        9:00 – 9:30                           

           2. Здоровя та фізичний розвиток                                    9:35 – 9:55

                                                  ВІВТОРОК

  1. Інтегроване заняття. Ознайомлення з соціумом +

Логіко-математичний розвиток                            9:00 – 9:30

       2. Музична діяльність                                                         9:35 – 9:55

                                                     СЕРЕДА                                                          

  1. Інтегроване заняття.  Розвиток мовлення +

Ознайомлення з природним довкіллям               9:00 – 9:30

        2. Здоровя та фізичний розвиток                                     9:35 – 9:55                                                        

                                                            ЧЕТВЕР

  1. Інтегроване заняття.  Ознайомлення з соціумом +

 Образотворча діяльність (аплікація)                   9:00 – 9:30                            

           2. Музична діяльність                                                        9:35 – 9:55

                                                           П’ЯТНИЦЯ

  1. Інтегроване заняття. Розвиток мовлення (художня  

література) + Образотворча діяльність (малювання)  9:00 – 9:30                                                           

              2.  Здоровя та фізичний розвиток (вулиця)                         9:35 – 9:55

          Розклад  занять для дітей старшої групи

                                                          ПОНЕДІЛОК

  1. Інтегроване заняття. Розвиток мовлення +

Ознайомлення з соціумом                                             9:00 – 9:40

       2. Здоровя та фізичний розвиток                                     10:00 – 10:25

        3. Образотворча діяльність (ліплення)                            10:30 – 10:55

                      ВІВТОРОК                                                 

  1. Інтегроване заняття. Логіко-математичний

розвиток + Ознайомлення з природнім довкіллям  9:00 – 9:40                                                                                             

        2. Музична діяльність                                                            10:00 – 10:25

       3. Образотворча діяльність (малювання)                           10:30 – 10:55

                              СЕРЕДА   

               1. Інтегроване заняття. Розвиток мовлення

(грамота) + Ознайомлення з соціумом                    9:00 – 9:40

2. Здоров’я та фізичний розвиток                                     10:00 – 10:25

                     ЧЕТВЕР                                    

  1. Інтегроване заняття. Логіко-математичний

розвиток + Ознайомлення з природним довкіллям   9:00 – 9:40                                                                                                                                              

        2. Музична діяльність                                                              10:00 – 10:25

                                     ПЯТНИЦЯ

  1. Інтегроване заняття. Розвиток мовлення (художня

література) +Ознайомлення з соціумом                                   9:00 – 9:40

        2. Образотворча діяльність (аплікація)                             9:45 – 10:10

        3.  Здоровя та фізичний розвиток (вулиця)                    10:15 – 10:40                       

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                     Як говорити з дітьми про війну

Війна приносить в життя дітей втрату, невизначеність, активізує страх та тривогу. Діти втрачають звичну повсякденність та впорядкованість життя. Зазвичай відчуття безпеки та захищеності діти шукають у своїх батьків. Кілька порад для батьків як говорити з дітьми про війну.

1. Надавайте інформацію відповідно до віку дитини та подбайте, щоб вона не ретравмувала дитину. 

Діти з найменшого, дошкільного віку, мають право знати, що відбувається у їхній країні, але дорослі також мають відповідальність убезпечити їх від небезпечного контенту. Говоріть з дітьми зрозумілою їм мовою, через казки та історії, де наприклад, козаки боролися проти зла, захищали свою землю (“Котигорошко”, “Чарівні історії про козаків” тощо). Під час розмови стежте за реакціями дитини та будьте чутливими до її рівня тривоги. Це нормально, якщо ви дуже переживаєте через те, що відбувається, але пам’ятайте, що діти сприймають емоційні сигнали від дорослих, тому говорячи з дитиною, намагайтеся тримати контроль над емоціями. Нагадайте, що багато людей наполегливо працюють не лише в Україні, а й у всьому світі, щоб закінчити війну. 

2. Дбайте про медіагігієну та медіаграмотність вашої дитини в умовах війни. 

Будьте уважними до того, яку інформацію отримують діти, прислухайтеся до їхніх розмов, аналізуйте їхні запитання до вас. Діти можуть отримувати інформацію з різних джерел, тому важливо уточнювати у вашої дитини,  звідки вона дізналася ту чи іншу інформацію і якщо вона неточна або неправдива - виправити це. Можна почати з таких запитань: «Це цікава думка. Розкажи, чому ти так думаєш?», «Мені важливо почути твою думку про це…», «Як ти думаєш, де ми можемо отримати більше інформації про це?». Навчіть дитину тому, що таке медіаграмотність та критичне мислення, розкажіть про те, як і для чого можуть поширюватися фейки. Саме тоді, коли дитина запитує, висуває гіпотези, шукає причини - вона мислить, важливо скеровувати дитину та вчити перевіряти знайдену інформацію у різних джерелах, які вважаються достовірними. Нагадайте дитині, що вона може поговорити з вами чи іншим значимим дорослим, коли захоче. 

3. Обмежте потік новин.

Подумайте про те, щоб вимикати новини при дітях дошкільного або молодшого шкільного  віку. Новинний контент наразі є травмуючим для них, може викликати багато занепокоєння та підсилювати тривогу і страх. З дітьми середнього шкільного віку та підлітками ви можете використовувати перегляд новин як можливість обговорити, що відбувається в країні та у вашій громаді зокрема з використанням вищезазначених порад. Також подумайте, як і що ви говорите про ситуацію з іншими дорослими, особливо коли дитина може це чути або бути присутньою під час розмови. Намагайтеся, наскільки це можливо, ввечері, замість перегляду новин з дітьми, робити з ними релаксаційні вправи, грати в ігри, дивитися мультфільми або читати казки разом.

4. Зосередьте увагу на допомозі. 

Дітям важливо знати, що люди допомагають одне одному. Розкажіть, до прикладу, про роботу волонтерів, які надають підтримку всім, хто її потребує, або про те, що робить територіальна оборона. Якщо дошкільня або дитина молодшого шкільного віку захоче підтримати тих, хто допомагає, намалювавши малюнок, плакат або написавши вірш - підтримайте її у цьому. Підлітки можуть виявити бажання приєднатися до роботи у гуманітарному штабі чи іншій діяльності. Розкажіть їм, як це зробити, і пам'ятайте, що безпека вашого підлітка - понад усе. Відчуття того, що ми всі робимо щось для наближення перемоги, надає відчуття єдності та  приносить стишення і психологічний комфорт.

5. Слідкуйте за станом дитини. 

Оскільки війна триває і новини про воєнні події оточують нас звідусіль, триваючи  нон-стоп, важко зосередитися на чомусь іншому. Водночас ви - батьки, найбільш значимі люди та орієнтир для своєї дитини, а їй вкрай важливо, щоб ви цікавилися й новинами із її життя. Продовжуйте  спостерігати за станом дитини, запитуйте час від часу: «Як у тебе справи?», «Як ти почуваєшся?», «Що в тебе нового? Чи ти знаєш, як справи у …(ім’я друга/подруги дитини?«, «Чи є у тебе питання, які б ти хотіла/хотів обговорити?».

6. Подбайте про себе. 

Обмежте своє перебування в мережі та читання новин, наскільки це можливо. Натомість зосередьтеся на якомусь важливому завданні або робіть те, що допомагає розслабитися та відновитися. Діти зрозуміють реакцію дорослих на новини, тому якщо ви справляєтеся з ситуацією - це допомагає і дітям.  

Логін: *

Пароль: *