ДНЗ №11 ”Берізка”, Ворзель
Ірпінь, Київська область

Ковтун Леся Василівна

Управління освіти і науки Ірпінської міської ради

Науково-методичний центр

 

       «ПОГОДЖЕНО»                                                                                                        «ЗАТВЕРДЖЕНО»

      Директор НМЦ                                                                                                           Завідуюча ДНЗ №11 «Берізка»                        

     _________ Лошицька О.Л.                                                                                           ______________ Якуніна Р.П.

                                                                                                                                        Обговорено на засіданні

                                                                                                                                        методичної ради                                               

     «_01__» _____09______2017 р.                                                                                    «_31_»________08_______2017 р.

 

 

 

    ПРОГРАМА ГУРТКА З ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО  НАПРЯМУ

 

«ВЕСЕЛКА»

(адаптована)

2 роки навчання

 

Керівник гуртка: Ковтун Л.В.

 

 Ірпінь 2017

 

 

      Програма створена відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку   «Дитина» (рекомендованої Міністерством освіти і               науки  України) Київ -

                                                                        ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

   Світ мистецтва… Він такий неосяжний, безмежний, різнобарвний. Він манить, приваблює; потрібно лише доторкнутися, «підійти ближче», розглянутись, - і мистецтво забере тебе в полон на все життя. Чому? Та саме тому, що пізнавати, осягати його ми будемо не день, не рік, а ціле життя. Мистецтво нам потрібне як повітря, бо воно виховує душу. Саме через мистецтво ми розуміємо почуття іншої людини, відчуваємо її радість, смуток, біль.

   А хіба цього не треба вчити дітей? Їх треба вчити співчувати, переживати чужий біль, радіти успіхам іншого, захоплюватись, милуватись.

   Тож любов до дітей, прагнення виховати їх небайдужими до всього надихнули наш колектив на пошуки найцікавіших, а отже найефективніших форм роботи в Царстві Мистецтва.

   Мета гуртка:

   Ознайомити дітей з культурою та творами мистецтва свого народу, вчити бачити, відчувати, милуватися, захоплюватися чарівним світом народного мистецтва;ознайомити та навчити нетрадиційним способам малювання та аплікації; розвивати у дітей творчі здібності, естетичний смак;виховувати інтерес до творів художнього мистецтва, бажання створювати свої власні роботи.

   Освітні завдання гуртка:

  1. Розвивати стійкий інтерес до образотворчого мистецтва. Формувати вміння емоційно сприймати твори мистецтва. Формувати особистісну емоційну позицію до творів художньо-творчої діяльності.
  2. Ознайомлювати з видами образотворення: живопис, декоративно-ужиткове мистецтво, архітектура, скульптура; з жанрами: живопис, портрет, пейзаж, натюрморт. Ознайомлювати з творами митців;вчити помічати виразність ліній та форм, гармонію кольорів. Ознайомити з петриківським розписом.
  3. Удосконалювати набуті навички, вміння використовувати засоби передачі предметів і явищ довкілля. Вчити створювати багатофігурні композиції, використовувати перспективу; самостійно добирати засоби зображення, вміло користуватися знаннями про колір, лінію, форму.
  4. Виховувати бажання дотримуватись правил безпеки.
  5. Підтримувати і стимулювати самостійний і колективний характер роботи. Розвивати вправність. Вчити радіти результатам своєї роботи.
  6. Розвивати фантазію, творче мислення, уяву, креативність у підході до образотворення.

                           Перший рік навчання.

 

п/н

 

                 Назва розділу

Кількість годин

1.

Прощавай літечко, здрастуй осінь.

   2

2.

Робота з природнім матеріалом.

   2

3.

Нетрадиційні методи зображення

   2

4.

Здрастуй зимонько.

   2

5.

Завітала в гості казка.

   2

6.

Світ іграшок.

   2

7.

Любій матусі.

   2

8.

Українські мотиви.

   2

9.

Весна прийшла.

  2

 

                                    Середня група

місяць

        Назва блоку

п/н №

               Назва теми

 

Вересень

 

Прощавай літечко, здрастуй осінь.

1.

Чарівний фартушок.

2.

Красне літечко пройшло.

3.

Осінній натюрморт.

4.

Дарунки осіннього лісу.

 

Жовтень

 

Робота з природним матеріалом.

1.

У гостях у Лісовика.

2.

Казковий орнамент.

3.

Осінь чарівниця.

4.

За моїм вікном.

 

Листопад

 

Нетрадиційні методи зображення.

1.

Пензлик веселун.

2.

Диво дерево.

3.

Прикрасимо одяг для Оленки.

4.

Осінній ліс.

 

Грудень

 

Здрастуй, зимонько.

1.

У лісі росла  собі ялиночка.

2.

У зимовому лісі.

3.

Вулиця взимку.

4.

Витівки Зими.

 

Січень

 

Завітала в гості казка.

1.

Кульки для ялинки.

2.

Снігуронька-красуня.

3.

Чарівний сніговик.

4.

В гостях у казки.

 

Лютий

 

Світ іграшок.

1.

Казкова сніжинка.

2.

Пірамідка для малечі.

3.

Веселий автобус.

4.

Коник.

 

Березень

 

 

Любій матусі.

1.

Подарунок мамі.

2.

Чарівна клумба квітів.

3.

Золота рибка.

4.

Прикрасимо килим для матусі.

 

Квітень

 

Українські мотиви.

1.

Прикрашаємо одяг до свята.

2.

Великоднє яєчко.

3.

Український рушничок.

4.

Прикрасимо тарілку.

 

 

Травень

 

 

Весна прийшла.

1.

Весняний пейзаж.

2.

Комашка сонечко сіла на листочок.

3.

На весняному лужку.

4.

Веселі каченята та курчата.

                                               

п/н

        Назва теми

                                Мета

1.

Чарівний фартушок.

Навчати дітей прикрашати округлену форму фартушка, малювати нескладний візерунок у нижній частині, чергуючи смужки і мазки різних кольорів. Розвивати художній смак. Виховувати береж-не ставлення до одягу.

2.

Красне літечко пройшло.

Навчати дітей передавати на папері набуті враження під час відпочинку. Закріплювати прийоми малювання фарбами і олівцями. Заохочувати малювати різні предмети залежно від обраної теми.

3.

Осінній натюрморт.

Навчати дітей малювати з натури, добирати відповідні кольори. Формувати навички зорової оцінки зовнішніх ознак різних за формою, кольором та величиною об’єктів. Виховувати любов до прекрасного.

4.

Дарунки осіннього лісу.

Навчати дітей малювати різні види грибів, розміщуючи їх на одній лінії. Вчити передавати харак-терні ознаки форми та кольору. Виховувати уваж-ність, самостійність, естетичний смак.

5.

У гостях у Лісовика.

Навчати дітей малювати предмети овальної форми, композиційно правильно розміщувати площину малюнка, передавати колір, форму. Закріпити вміння малювати гуашевими фарбами. Розвивати відчуття кольору. Виховувати любов до прекрасного.

6.

Казковий орнамент.

Навчати дітей  використовуючи знайомі геометричні фігури створювати нескладний орнамент. Розвивати фантазію та уяву дітей. Виховувати естетичний смак.

7.

Осінь чарівниця.

Вчити дітей малювати дерева, передаючи колорит осені, і композиційно правильно розміщувати їх зображення на одній лінії. Продовжувати вчити дітей малювати за допомогою чотирьох фарб. Виховувати охайність та наполегливість у роботі, бережне ставлення до природи.

8.

За моїм вікном.

Вчити дітей за допомогою геометричних фігур створювати нескладні композиції, відтворюючи побачене за вікном. Розвивати фантазію, окомір. Прищеплювати та виховувати естетичний смак.

9.

Пензлик веселун.

Ознайомити дітей з декоративно-ужитковим мистецтвом. Навчити створювати простий візерунок на смужці паперу. Закріплювати вміння користуватися пензликом та фарбами під час малювання широких прямих горизонтальних ліній за допомогою всього ворсу на пензлі, використовувати ко-льори за бажанням. Розвивати окомір. Виховувати шанобливе ставлення до народного мистецтва.

10.

Диво дерево.

Спонукати дітей фантазувати, викликати бажання малювати дерево за уявою, якому ростуть одяг, солодощі, овочі; вміння добирати кольори, не властиві для забарвлення кори дерева; розвивати творчу уяву, фантазію дітей; виховувати здатність дивуватися і радіти, виховувати бажання творити фантастичні малюнки.

11.

Прикрасимо одяг для Оленки.

Навчити дітей прикрашати одяг будь-якої форми за допомогою ліній, мазків, дужок, крапки, звертаючи увагу на чергування елементів за кольо-ром. Розвивати у дітей естетичний смак, Ініціал-тивність. Виховувати самостійність, упевненість у своїх діях.

12.

Осінній ліс.

Ознайомлювати дітей зі способами зображення різних порід дерев за допомогою використання техніки малювання крони по вогкій основі, набивання сухим пензлем, штампування і вчити їх створювати цілісну композицію, що включає групу об’єктів. Розвивати здібності зорової оцінки видових ознак об’єктів. Закріплювати знання технічних прийомів роботи з фарбами. Виховувати любов до природи.

13.

У лісі росла  собі ялиночка.

Навчити дітей зображувати ялинку з її характерним ознаками, рівномірно наносити олівцем штрихи, малюючи хвою; композиційно правильно розміщувати зображення на аркуші паперу. Розвивати образне мислення, зорову пам'ять. Виховувати любов до природи і бережне ставлення до дерев.

14.

У зимовому лісі.

Навчити дітей зображувати різні дерева, передаючи характерні ознаки певного виду дерева, вчити не змішувати між собою кольори, дотримуватись пропорцій, розвивати окомір, естетичний смак, виховувати любов до природи.

15.

Вулиця взимку.

Навчити дітей малювати за задумом (різні за розміром будинки, розміщенні на одній лінії та присипані снігом ). Розвивати творчу уяву, фантазію. Виховувати любов до навколишнього світу.

16.

Витівки Зими.

Навчати дітей самостійно обирати тему малюнка, доводити задум до кінця. Удосконалювати вміння малювання олівцем на тонованому аркуші паперу. Розвивати у дітей творчу уяву, естетичні здібності. Виховувати любов до зимової пори року.

17.

Кульки для ялинки.

Навчити дітей прикрашати об’ємну  фігурку (кульку) крапками, штампами, блискітками. Розвивати естетичний смак дітей. Викликати бажання створювати прикраси для ялинки своїми рука-ми.

18.

Снігуронька-красуня.

Вчити дітей зображати дівчинку в довгій шубці. Удосконалювати вміння дітей малювати пензли-ком і фарбами, накладати одну фарбу на іншу, ко-ли висохне. Виховувати зосередженість, упевненість.

19.

Чарівний сніговик.

Навчати дітей малювати округлі форми різних розмірів на тонованому папері білою фарбою. Вдосконалювати вміння дітей композиційно розміщувати героя, дотримуючи пропорцій, та самостійно доповнювати малюнок дрібними деталями. Виховувати в дітей любов  до природи.

20.

В гостях у казки.

Навчати дітей ілюструвати епізод казки «Три ведмеді» різними видами малювання, розміщувати зображення одне навпроти одного і передавати характерні особливості персонажів. Закріплювати вміння малювати фарбами. Розвивати уяву, творчі здібності. Виховувати любов до народної творчості.

21.

Казкова сніжинка.

Навчати дітей малювати сніжинку, що складається з перехресних ліній, кожен промінчик прикрашати дрібними деталями, які повторюватися; розташовувати сніжинки різного розміру по всій площині аркуша паперу, зафарбованого темною фарбою великим пензлем. Розвивати творчу уяву, фантазію, естетичні погляди на виконання завдання. Виховувати охайність у малюванні свічкою або восковою крейдою.

22.

Пірамідка для малечі.

Вчити дітей малювати геометричні фігури прямокутної форми з заокругленими краями різного розміру. Розвивати окомір. Виховувати бажання створювати роботи для менших діток.

23.

Веселий автобус.

Навчати дітей передавати форму предмета, розміщувати їх на одній ліній, дотримуючи відповідної відстані між вікнами, колесами. Розвивати окомір, уяву, зорову пам'ять.

24.

Коник.

Зацікавити дітей розмаїттям народних іграшок; формувати вміння малювати візерунок з кругів та крапок, розташовувати елементи візерунка ритмічно по всій площині силуета коника; закріпити вміння малювати кружечки пучкою пальця, а крапки – квачиком, добирати яскраві кольори, характерні для димківської іграшки; розвивати чуття ритму; виховувати інтерес до народних іграшок.

25.

Подарунок мамі.

Викликати у дітей емоційне захоплення від створення подарунків для рідних, вдосконалювати вміння малювати грані квіти, використовуючи улюблені техніки малювання;розвивати естетичний смак, здатність радіти розмаїттю фарб навко-лишнього світу; виховувати пошану до рідних.

26.

Чарівна клумба квітів.

Навчати дітей малювати весняні квіти, за допомогою формоутворювальних рухів кінчиком пензлика і всім ворсом. Удосконалювати вміння дітей працювати різними техніками малювання за бажанням. Виховувати естетичний, любов до природи.

27.

Золота рибка.

Навчати дітей малювати рибок, розміщуючи їх по всій площині аркуша паперу в різних напрямах; передавати форму рибок, хвіст, плавці. Розширювати вміння дітей створювати сюжетний малюнок. Виховувати любов до природи.

28.

Прикрасимо килим для матусі.

Продовжувати вчити дітей прикрашати прямокутну предметну форму, самостійно обирати елементи і заповнювати всю площину прямокутної форми. Закріплювати вміння дітей чергувати кольори і форми. Розвивати відчуття композиції і кольору. Виховувати охайність у роботі з фарбою

29.

Прикрашаємо одяг до свята.

Навчати дітей за  допомогою знайомих елементів малювання прикрашати предметну форму одягу. Розвивати вміння дітей самостійно створювати візерунок і малювати яскравими кольорами. Закріплювати вміння промивання пензлика. Виховувати охайність під час малювання.

30.

Великоднє яєчко.

Навчати дітей прикрашати великодні яйця. Закріплювати вміння знаходити середину аркуша, ритмічно штампувати візерунок, добираючи колір. Розвивати естетичний смак. Виховувати повагу до народних звичаїв та традицій нашого народу.

31.

Український рушничок.

Навчати дітей створювати візерунок за допомогою двох кольорів: червоного та чорного, вправляти дітей у створенні геометричного орнаменту. Формувати естетичне поєднання форм і кольорів. Розвивати уяву, творчість. Виховувати охайність, зосередженість.

32.

Прикрасимо тарілку.

Продовжувати вчити дітей складати візерунок на круглій площинній формі, заповнюючи по краях, середину. Закріплювати вміння дітей використо-вувати в малюнку елементи декоративного візе-рунку. Розвивати відчуття композиції, кольору; вправляти у користуванні  фарбами. Виховувати  самостійність, охайність.

33.

Весняний пейзаж.

Навчати дітей передавати враження від весни у малюнках; малювати на тонованому аркуші паперу квітучі дерева. Удосконалювати вміння дітей малювати крону дерев пальчиком або штампом. Розвивати окомір, малюючи по всьому аркуші паперу. Виховувати любов до природи.

34.

Комашка сонечко сіла на листочок.

Викликати у дітей бажання радіти пробудженню природи; закріплювати вміння малювати комаху круглої форми, не змішуючи кольори фарб; розвивати відчуття кольору, композиції; виховувати бережне ставлення і повагу до всього живого.

35.

На весняному лужку.

Навчати дітей задумувати зміст малюнка; наносити форму комахи на одну сторону паперу, складенного навпіл, складати та отримувати симет-ричний відбиток на інший на інший половині аркуша. Вправляти дітей у доповненні малюнка, створюючи сюжет. Розвивати окомір, творчу уяву. Виховувати бережне ставлення до навколишнього світу.

36.

Веселі каченята та курчата.

Спонукати дітей передавати в малюнку ознаки каченят та курчат: жовтий колір, плескатий та гострий дзьобики, маленький хвостик, різну будову лапок, закріпити вміння малювати овальні та круглі форми, зображати різні пози веселих пташенят; розвивати спостережливість; виховува-ти бажання малювати фарбами.

 

                        Другий  рік навчання.

 

п/н

 

                 Назва розділу

Кількість годин

1.

Прощавай веселе літо, здрастуй осінь золота.

   2

2.

Робота з природнім матеріалом.

   2

3.

Ми любимо казки.

   2

4.

Зимові свята.

   2

5.

Ой весела в нас зима.

   2

6.

Ми любимо веселитися.

   2

7.

Матусю дуже любимо, подарунки ми їй робимо.

   2

8.

Я пізнаю чудовий світ.

   2

9.

Весна буяє різноцвітом.

  2

Старша група

місяць

        Назва блоку

п/н №

               Назва теми

 

Вересень

 

Прощавай веселе літо, здрастуй осінь золота.

1.

Красне літечко пройшло.

2.

Осінній натюрморт.

3.

В осінньому саду.

4.

Дарунки осіннього лісу.

 

Жовтень

 

Робота з природним матеріалом.

1.

Осінній ліс.

2.

Осінь трудівниця.

3.

Дерева на вулицях нашого міста.

4.

Ой у долині червона калина.

 

Листопад

 

Ми любимо казки.

1.

Казковий будинок.

2.

Герої улюбленої казки.

3.

Чарівна пташка.

4.

Казка в гості завітала.

 

Грудень

 

Зимові свята.

1.

Ярмарок ялинок.

2.

Казкова сніжинка.

3.

Чарівний чобіток.

4.

Кульки для ялинки

 

Січень

 

Ой весела в нас зима.

1.

Тепла рукавичка.

2.

Чарівний сніговик.

3.

Гості годівнички.

4.

Лижник.

 

Лютий

 

Ми любимо веселитися.

1.

Добрий клоун.

2.

Масляна.

3.

Валентина.

4.

З друзями весело.

 

Березень

 

Матусю дуже любимо, подарунки їй ми робимо.

1.

Подарунок мамі.

2.

Ваза з квітами.

3.

Прикрашаємо сервіз.

4.

Бабусина серветка.

 

Квітень

 

Я пізнаю чудовий світ.

1.

Моя сімя.

2.

Великдень.

3.

Космічні фантазії.

4.

Казкова картина.

 

 

Травень

 

 

Весна буяє різноцвітом.

1.

Березовий гай.

2.

Квітучий сад.

3.

Чарівні квіти.

4.

Електронна реэстрація в ДНЗ "Берізка"

НАША АДРЕСА:

Київська область, м. Ірпінь,

с.м.т. Ворзель, вул. Чкалова, 19

ТЕЛЕФОН:

т.: 0(4597) 46-3-41

ЗАВІДУВАЧ:

Якуніна Раїса Петрівна

Яндекс.Метрика

Логін: *

Пароль: *